Menu

Je test skutečně směrodatný?

0 Comment

Pro každého majitele webových stránek, ať už jde o stránky nějaké firmy či soukromý blog, je jejich popularita nesmírně důležitá. Má totiž velký vliv na to, jaká bude jejich návštěvnost, a v případě firem i jejich zisk.

Bohužel, člověk sám na začátku může těžko předpovídat, jak si zrovna jeho web povede, i když se mu bude snažit pomoci všemi dostupnými prostředky. Nezřídka se stane, že podnik zanikne jen proto, že o jeho internetových stránkách nikdo nevěděl. Jak takovému osudu předejít?internetové servery

Určitou nápovědu poskytují nejrůznější SEO testy, jako například https://www.seotest.seolight.cz/. Ty na základě nejrůznější parametrů dokážou předpovědět, jak populární vaše webová stránka bude a jakou bude mít zhruba návštěvnost. Není třeba dodávat, že pro jakoukoliv firmu jsou toto naprosto stěžejní informace. Jenže počítačový test, který predikuje chování lidí na základě určitých algoritmů je jedna věc, skutečnost pak věc druhá. Obstojí si tedy tyto testy ve srovnání s realitou?

Abychom mohli na tuto otázku odpovědět, je nutné se nejprve podívat, co nám vlastně výsledek říká. Ten nám samozřejmě nedá přesná čísla, například kolik bude návštěvníků za týden či za měsíc. Ukazuje nám ale něco jiného. Tím je přibližná pozice vašeho webu ve výsledcích vyhledávače po zadání určitého slova či fráze.

To se může zdát málo, ve skutečnosti to však má poměrně velký dopad, a to z jednoduchého důvodu. Všichni víme, že když něco hledáme na internetu, pak ve výsledcích jako první obvykle zkoušíme ty, které jsou nejvíc nahoře, a postupujeme dolů, dokud nenajdeme to, co chceme. Čím výše tedy je tedy ve výsledcích odkaz na určitou internetovou stránku, tím pravděpodobnější je, že na ni klikneme.muž držící ceduli s nápisem SEO

A to je to hlavní. Pak už záleží na webu samotném, jak moc nás zaujme. Přesto bychom na tyto typy testů https://www.autorevue.cz/prehled-testu neměli příliš spoléhat. Koneckonců to, že lidé obvykle dělají něco jedním způsobem, neznamená, že někteří to nedělají jinak. Možná zrovna vy prohlížíte výsledky od spodu.

Ať tak či tak, rozhodně se jedná o dobrý ukazatel do začátku, který nám řekne, zda je třeba něco zlepšit. Pak už je jen na nás, abychom přišli na to, co.